logo

مزایا و معایب داکت اسپلیت

قبل از پرداخت به هر موضوعی نکته‌ای که در ابتدا می‌تواند در ذهن شما نگرش دقیقی ایجاد کند؛ بدون شک درک چگونگی کارکرد داکت اسپلیت و انواع آن است. درخصوص کارکرد داکت اسپلیت باید بگوییم که این وسیله کاربردی که به عنوان برترین سیستم سرمایش و گرمایش خانگی از آن یاد می‌شود در فصل گرم تابستان به وسیله تبرید گاز مبرد و در فصل زمستان به وسیله کویل آب گرم دمای ایده‌آلی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نکته مهم

داکت اسپلیت به معنای کولر  گازی دو تکه‌ کانالی است که در دو نوع ساده و اینورتر در بازار به فروش می‌رسد.

در خصوص تفاوت کولر گازی (اسپلیت دیواری) و داکت اسپلیت باید بگوییم که مکانیزم سرمایش داکت اسپلیت با کولر گازی یکسان است و تفاوت آن ها در سیستم گرمایش و قابلیت کانال کشی داکت اسپلیت می باشد. با این تفاوت که اسپلیت دیواری با  مصرف برق گرما تولید میکند ولی داکت اسپلیت از آبگرم جهت تولید گرما بهره می برد.

 

مکانیزم داکت اسپلیت

همان‌طور که گفتیم داکت اسپلیت که از آن به عنوان کولر گازی دو تکه کانالی یاد می‌شود از دو تکه داخلی و خارجی تشکیل شده است؛ دستگاه درونی هواساز و دستگاه بیرونی کندانسور نام دارد که به وسیله لوله‌های مسی به هم متصل هستند. در خصوص مکانیزم داکت اسپلیت نباید از این نکته صرف نظر کنیم که در داکت اسپلیت از هوای برگشتی هر واحد برای افزایش راندمان کلی استفاده می‌شود؛ البته در خصوص وظیفه هواساز باید بگوییم که این دستگاه در داخل سقف قرار می‌گیرد و بوسیله کانال هوای مطبوع را به سایر اتاق‌های دیگر  و یا خروجی های دیگر هدایت می کند.



کاربر مهمان! جهت درج نظر و استفاده از امکانات سایت لطفا وارد شوید و یا عضو شوید.

درباره ما

شرکت داناب تهویه ، فعالیت خود را در سال1380 با هدف نصب و راه اندازی سیستم های تهویه مطبوع خانگي ، صنعتي و نیمه صنعتي در مشهد ، کالن شهر مذهبي ایران آغاز کرد ، این شرکت از بدو تاسیس با بهره گیری از استانداردها و متدهای جدیدو با پشتوانه تیم فني متشکل از بیش از 110 نفر متخصصین با تجربه و کارشناسان ارشد توانسته است پروژه های موفق متعددی را به پایان رسانده و با اتکا به دانش ، تخصص و تجربه کارشناسان خود توانسته است اجرای بیش از 11100 پروژه با حداقل 30111 نصب موفق ، را بر اساس آخرین دستاوردهای علمي و فني روز در عرصه تاسیسات در کارنامه خود به ثبت رساند. در ادامه به طور اجمالي با زمینه های فعالیت و سوابق شرکت آشنا مي شویم. مشاوره، نظارت، پژوهش، برنامه ریزی و اجرا در زمینه های مختلف تاسیسات اعم از: • مشاوره و پیاده سازی سیستم های گرمایشي و سرمایشي روز دنیا • طراحي پلن های کم مصرف و بهینه در راستای بهبود سیستم های تهویه مطبوع • طراحي ، فروش و پیاده سازی سیستم های صنعتي و نیمه صنعتي برند های مطرح • پیاده سازی سیستم های تهویه مطبوع خانگي و صنعتي مبتني بر مصرف کم و راندمان بالا • کارشناسي پروژه های مختلف صنعتي و خانگي با استفاده از کارشناسان مجرب و تحصیلکرده • اجرای تاسیسات برقي اعم از اجرای عملیات روشنایي ساختمان ، نورپردازی نما ، اعالم حریق ، تلفن ، آنتن مرکزی و... • اجرای تاسیات مکانیکي اعم از سیستم های اطفاء و اعالم حریق